Vet inte hur jag ska börja, så jag bara skriver nu. Har så länge velat posta hit, men tydligen gick det ett antal månader sen sist. Det brukar säga en del om hur fullt upp jag haft det. Har ganska många tankar jag vill få ner, får se var jag börjar. En tanke med denna blogg har nog varit att ha lite av en dokumentation av mina livsfaser för min egen del samtidigt som jag gärna delar med mig av sånt som kan intressera andra också. Det har hänt enormt mycket i mitt liv på många nivåer det senaste halvåret, eller kanske året.
Bland det senaste som hänt är att jag förverkligat en dröm jag haft länge, nämligen att skaffa mig ett fritidsboende. Det blev ännu inte stugan vid havet, men däremot ett hem på hjul. Har köpt en liten husvagn och skaffat en fast plats på en camping, så det är mitt sommarställe nu. Jag ska inte här fokusera på alla trösklar och annat som påverkat mitt mående innan saker och ting fallit på plats. Som en helt nybörjare på det här med husvagnar och dylikt har jag behövt utvidga min komfortzon rejält. Har redan lärt mig enormt mycket och är så tacksam för alla fina nya vänner och bekanta på campingarna jag varit på, som hjälpt mig vid behov. Har njutit så mycket av att bara kunna stiga ut på gräsmattan direkt från dörren.
I år blir det nog till största delen den här egna säsongsplatsen jag vistas vid, men drömmen är att framöver åka runt lite mer. Helst skulle jag vilja göra en längre Europa-resa och bo i Spanien en tid, typ en säsong. Men bra att först lära mig mer om vagnen och allt vad det innebär. Den står nu på en jättetrevlig ort, som är så levande sommartid. Kom hem igår kväll efter fyra nätter där. Hade med min cykel, så jag har lätt kunnat åka och se mig omkring lite. Sån livskvalitet att vistas naturnära i så stor utsträckning, från morgon till kväll.
Den här veckan pågår nåt som heter Gudinne Summit, som det fortfarande går att registrera sig på gratis. Den innehåller många jätteintressanta samtal. Jag har idag lyssnat på flera av dem, och blev intresserad av att kolla upp mer om personerna bakom samtalen och deras forum. Återkommer kanske i ett senare inlägg med mer om temana, men innehållet i samtalen jag hört hittills ligger verkligen i fas med vad som intresserar mig just nu och sånt jag vill utveckla mer i mitt liv. Får nog återkomma till mina reflektioner om dem senare, för det hann bli lite sent på kvällen nu.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar