torsdag 9 augusti 2012

Semester igen - och uppdatering

Oj, vad hände? Nog för att jag periodvis hinner skriva mycket mindre än jag önskar, har jag aldrig haft så här långt avbrott från bloggskrivandet. Idag är en jättebra dag så här långt, och jag har tillfälle för en liten paus med skrivande. Sitter på min balkong och njuter av sommarvärmen. Iklädd shorts.

Jag har semester denna vecka, efter att ha jobbat tre veckor sedan den förra omgången. Njuter av min hemmaledighet. Tiden har varvats med umgänge med vänner, eget slappande och även en hel del fixande hemma. Härligt när lägenheten börjar kännas mer trivsam vartefter. Alla konturer och färger lyser in ovanligt klara och tydliga genom mitt stora panoramafönster i vardagsrummet, när det nu äntligen är tvättat. Gardiner ska ännu strykas och hängas upp... Promenader har jag också passat på att ta.

I övrigt har jag hunnit med både sjödagar och Rockoff-festival denna sommar, bland annat. I år har jag upplevt festivalen även från scensidan, vilket var en härlig upplevelse. Därtill har det plockats blåbär, vilket jag ännu hoppas hinna återkomma till fler gånger.

Efter en enormt hektisk höst-vinter-vårperiod, lyckades jag under julisemestern återfå kraft och energi. Klarade även bra att behålla en lugn attityd under de senaste jobbveckorna. Under denna semestervecka har jag kopplat bort jobbtankarna väldigt bra. Det känns som att det nu finns bra förutsättningar att få en mentalt mer harmonisk höst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar