måndag 27 augusti 2012

Om sommarens tankar och händelser

Tid och inspiration har inte riktigt lyckats infinna sig samtidigt under en period nu... för att skriva här, menar jag. Frågan är nu var jag riktigt ska börja efter en lång paus. Det har hunnit bli en hel del funderingar i olika former liksom även många trevliga aktiviteter i mitt liv, som kunde vara givande att dokumentera i någon form. Får se var vi landar idag...

Den senaste helgen måste jag bara nämna. Det har varit helt fantastiskt och inspirerande med mycket sång- och musikglädje. En hel dag med sångövningar i trevligt och engagerat sällskap i en härlig lantlig miljö varvat med goda måltider i lördags. Igår hade vi sen ett lyckat framträdande. Helgen avslutades på söndagkvällen med att själv med en kompis vara publik på en trevlig klassisk konsert. Ja, inte nog med det. Jag fick ju dessutom komma ut på en helmysig segling under den vackra lördagkvällen, istället för att ta mig hem med bilen. Roligt, spontant erbjudande som jag nappade på.

För att blicka tillbaka lite mer har sommaren också fört med sig besök av trevliga vänner hit till ön. Det är alltid roligt att få visa denna vackra omgivning, och samtidigt uppdatera det senaste med varann varvat med prat om gamla minnen. Jag har också varit ute på Föglö och träffat en svenskchilensk kombination av vänner. Det var jättehärligt att komma ut till lugnet i skärgården. En del blåbärsplock har jag hunnit med också, då och då. Får se om de ännu finns kvar.

Rent mentalt har det varit lite turbulent bitvis. Många härliga skratt med vänner har varvats med tyngre grubblerier. Jag försöker trösta mig med, att jag lär mig enormt mycket även av de jobbigare bitarna i livet. Jag har utmanat mig själv ganska rejält och vågat chansa lite. Saker blir inte alltid riktigt som man tänkt sig - både på gott och ont. Man ska inte ha för höga förväntningar, kan jag än en gång konstatera. Något som verkar väldigt bra och lovande i början behöver inte alls vara det. Återigen får jag påminna mig om att det gäller att passa på att agera medan tid och läge finns. Chanser kommer inte alltid igen, har jag en förmåga att glömma bort. Våga följa vad som känns rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar