söndag 2 september 2012

Avkopplande helg

En lugn och harmonisk söndageftermiddag i soffan... Tillåter mig att ta det lugnt och skippa borden och sånt. Det är rätt mycket på gång i livet just nu, framför allt på vardagarna, så det är skönt att unna sig att pusta ut lite. Tackade nej till en trevlig festinbjudan i Sverige, för att jag insåg att en helg med egen tid och sovmorgnar, etc, skulle vara mer välbehövlig för mig just nu. Känns som en bra prioritering.

Igår går kväll hade vi en trevlig filmkväll med ett par vänner här i närheten. Dock var jag lite upprörd och till mig efter filmen, för den var rätt tung. Svinalängorna, baserad på Alakoskis roman med samma namn, var nog lite annorlunda vinklad jämfört med boken, om jag minns rätt. Jag läste den för rätt många år sen, då den kom ut. Vad jag minns var det mer balans mellan glädje och elände i boken, mer fokus på huvudpersonens vänskap med sin bästis och barndomens glädjeämnen, bland annat.

Jag är rätt nöjd med min senaste "tekniska uppdatering", att jag skaffat mig Spotify. Nu spelas musik av diverse slag här hemma. Bekantar mig med nya artister och hittar för mig nya låtar av redan bekanta artister. I helgen har det blivit mycket finsk musik, vilket man inte annars hör så mycket när man bor i Sverige eller på Åland.

Det har varit en väldigt regnig helg. Det gör det lättare att stanna inne och slappa, än när vackert väder lockar ut en. Ska nog börja fixa lite mat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar