tisdag 25 september 2012

Höstkväll i vardagen

Några rader en höstkväll - för nu känns det verkligen som att hösten har anlänt. Det är runt tio grader på nätterna och vissa dagar värms inte upp till så mycket mer än så heller. Tänkte ta på mig vinterstövlar för första gången i morse, men insåg att de är i förrådet, så jag hann inte hämta upp dem på morgonen. Även mössa skulle sitta fint när jag cyklar på morgnarna.

Har haft en trevlig utbildningsdag på jobbet idag, i ett närliggande hotells konferensutrymmen. Trevligt att få utbildning på hemorten som omväxling, eftersom jag oftast måste resa iväg för det. Hamnat på soffan ikväll. Ville egentligen ut och gå, men satte på en film istället - Somewhere av Sofia Coppola. Tycker inte att den varit  bra, så jag har passat på att dona med annat vid datorn samtidigt nu mot slutet av filmen. Filmmusiken är bra.

Det blev en ny runda till skördemarknadens öppna gårdar även i lördags kväll. Då var det en del lättare regnskurar under kvällen och terrängen på och runt åkrarnas parkeringsplatser var rejält leriga efter den regniga dagen och natten innan. Helgen innehöll mycket sång, vilket kändes jättebra.

Det har känts lite tungt att inse att det nu kommer vara en lång och kall period framöver. Jag hade under sommaren hunnit glömma bort den där känslan. Hmm, gäller att bita ihop och klä sig efter vädret och allt det där käcka ;) Och att inte släppa fram för mycket höstdepp och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar