söndag 27 april 2014

Vandring i fantastisk natur

Mitt i all livshekt just nu, som jag på sätt och vis kan se som "måsten" även om det förstås är självvalt i nån form, så tog jag mig en "ledig" dag idag och följde med på en fantastisk vandring.

När det gäller mina studier inleds just nu en längre period fylld av examinationer i form av tentor och större inlämningsuppgifter. Så även om studierna är självvalda, och enormt intressanta och givande, kan det under en sån här period kännas lite pliktfyllt med alla deadlines tätt inpå varann. Det i sig brukar i slutändan ändå gå bra. Däremot har det dykt upp andra stora åtaganden som lite tokigt tajmas in med den hektiska studieperioden. Även det handlar om väldigt positiva saker i sig, men gör att jag hinner ta mig väldigt få pauser. Jag kör på i ett väldigt högt tempo dessa veckor. Min envishet och målmedvetenhet är just nu till stor hjälp.

Därför var det extra bra, att jag idag tog mig tid till att vistas ute i naturen och pausa från de övriga livsskeendena - mental avkoppling i skogen och vid havet. Jag har vandrat tillsammans med en grupp andra, lite över en mil i vacker varierande natur i norra delarna av ön där jag bor. Turen leddes av en duktig kille, som hittar bra i terrängen. Det är fin chans att få bli guidad, när jag själv inte är så bekant med trakterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar