fredag 9 maj 2014

Pausar med lugn må-bra-kväll i hektisk livsfas

Äntligen en stund "över" för att skriva här. Det har blivit väldigt lite bloggande de senaste månaderna. Mitt liv är lite av en cirkus just nu. Tokhektiskt och rörigt, men som jag nämnde senast så är det något positivt jag jobbar på med...

Idag är det nåt liknande lugnet för stormen, där stormen innebär vrålplugg av flera kurser parallellt de närmaste veckorna. Denna vecka har jag varit så enormt enormt trött, så det har gått på halvfart vissa av dagarna. Det är bara att acceptera och vara nöjd med vad jag åstadkommit på sistone. Är ännu inte helt pigg på att dela med mig av mina åtaganden på detaljnivå.

Jag såg nyss en mysig och upplyftande feelgood-film, Whatever Lola wants heter den. Den handlar om en amerikansk brevbärartjej som envist följer sin dansardröm och drar till Egypten för att uppfylla drömmarna. Härligt relationsdrama i exotisk miljö. Behöver lite sånt just nu, att påminnas om att våga lite ;)

Jag har haft en riktig myskväll med tända ljus, chips och lite vin. Tidigare under kvällen brände jag rökelse här, så det har varit sådär hemtrevlig bohemstämning här :)

Pustade ut hos en kompis en hektisk dag förra veckan :)
Sätter med foton från bland annat förra månadens vandring här. De senaste dagarna har varit rätt grå, och det har varit kallt ett tag nu. I tisdags morse hade vi runt nollan, när jag cyklade till hamnen. Så jag saknar våren som jag trodde hade kommit för några veckor sen...

Parallellt med alla viktiga och delvis brådskande åtaganden har jag emellanåt bromsat upp och "tankat" med lite bra-att-komma-ihåg-läsning. Jag var delvis inne på temat i förrförra inlägget, att fundera mer på vad jag vill med livet och att skapa utrymme för det. Även om det inte i speciellt stor utsträckning är möjligt nu, så kan man ändå i mindre mån klämma in må-bra-av-aktiviteter i tillvaron. Framför allt vill jag påminna mig om att regelbundet stanna upp och försöka lyssna inåt, höra efter vad jag egentligen vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar