lördag 26 november 2016

Bastuyoga igen och advent i höstväder

Bastun i min närhet är nyrenoverad
Veckorna rinner iväg. Märker att det återigen dröjt mellan mina inlägg här. Det som även denna gång står högt i tankarna är bastuyogan och simningen jag nämnt i de senast föregående inläggen. För ett par veckor sen var jag bortrest över helgen, och missade då fredagens bastuyoga. Förra veckan bokade jag av mitt inbokade pass, för att de hade lovat en massa regn till den fredagen. Jag hade en träff med en kompis efter yogan, så jag ville inte komma dit dyngsur efter närmare en timmes promenad. Mina cyklar funkar inte just nu och bilen är avställd, så det blir långa promenader.

Till vissa håll i stan finns ingen rak bussförbindelse från mitt hem, så det känns ibland smidigare att gå än att behöva åka till centrum och byta buss. Så äntligen igår kom jag iväg till bastuyogan efter pausen som blivit. Det var så skönt och njutningsfullt. Knakade lite här och där i kroppen, så jag tror yogan var välbehövlig. Den cirka en halvtimmes långa simningen efteråt kändes verkligen bra också. Så avslut sen med vanligt bastande innan jag tog mig hem igen.

Det är första advent imorgon och ute regnar det. Väldigt höstlikt väder har vi haft de senaste veckorna sen det korta vinterinslaget försvann. Har äntligen fått städat här hemma. Det har varit så fullt upp länge, så först i slutet av denna vecka började farten normalisera sig. Imorgon blir det återigen en hel del med kören, men idag har jag haft en heldag för mig själv och mina bestyr. Får se om jag har ork att hänga upp stjärnan ännu. Tycker det är jättemysigt med juleljus, så jag borde nog får det gjort idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar