lördag 23 februari 2013

Fysiskt och mentalt lugn, och ett par vill-se-filmer

Vad underbart att det är helg och ledigt. Njuter verkligen av att vara hemma efter allt resande förra veckan. Det är väldigt givande att byta ort ibland och ofta har jag roliga, spännande händelser/tillställningar och möten som mål med resorna. Jag känner dock att det ibland blir lite väl många resor tätt inpå varann. Det följer en viss trötthet av dem, vilket jag känt av denna vecka också.

Jag ska försöka ägna mig åt lugna och givande saker under helgen, bland annat skrivande och sång. Det finns en stor sol på väderprognosen för imorgon, så en längre promenad vore nog på sin plats då. Får se om jag kommer så långt ner i priolistan under helgen som att fixa hemma... Vill gärna, men tar inte så stor stress av det just nu.

Igår på tv tipsades det om två olika filmer, som båda lät lockande. Den ena är en svensk film Sova äta dö, som tydligen har flera amatörskådisar som agerar med lyckade resultat. Den verkade bra utifrån recensionen och snuttarna som visades. Den andra hette Like Crazy, och var en kärleksstory av något slag. Jag donade med att hämta och fixa något i köket, när den presenterades, så jag missade en del. Recensenten tyckte den kunde jämföras lite med Woody Allen-stil, vilket bara i sig lät intressant. Får väl lägga till dessa på listan av alla mina vill-se-nångång-filmer...

På ett mentalt plan händer det väldigt mycket hos mig. Vissa idéer som funnits ett tag sätter sig nu alltmer på plats, och verkar kunna realiseras. Eller snarare är det nog jag som börjar vara i rätt fas för att våga och inse vikten av att förverkliga dessa. Oro och rädslor är delvis förknippade med det också, men jag kämpar på med att byta tankarna till lugnare, coolare varianter - med varierat resultat olika dagar ;) Jag hoppas snart kunna återkomma till dessa idéer lite mer offentligt än vad som är möjligt just nu.

Jag konstaterar än en gång vad otroligt tacksam jag är för alla härliga vänner jag har. Med många av dem har jag kunnat diskutera och bolla mina livstankar och funderingar. Fått hjälp med vissa bekräftelser och påminnelser av mina styrkor, som jag vissa dagar ifrågasätter starkt. Hoppas på att lära mig mer att bekräfta mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar