måndag 18 februari 2013

Skrivande och resande

Fick åka den nya Viking Grace förra veckan.
Oj, jag ser att det blivit långa luckor i skrivandet här på bloggen. Det betyder dock inte att jag har någon skrivpaus. För cirka en månad sedan började jag med morgonskrivande, som jag hört ska vara bra. Eftersom mina morgonminuter är väldigt värdefulla för min sömn, blir det inte jättelånga skrivstunder varje gång. Däremot har jag envist hållit igång skrivandet regelbundet, faktiskt varje dag med undantag av några morgnar förra veckan. Det beror på att jag då var ute och reste mycket, och fick lite korta nätter tidvis. Då prioriterade jag att sova tills dusch- och frukostdags. Och väskan skulle ju packas, för jag bodde på olika håll varje natt. Jag var på en ovanligt tuff jobbresa under veckan, flera orter på ett par dagar.


Det var dock väldigt givande program som jag fick delta i under dagarna. Det gav mig välbehövlig jobbinspiration och påminde mig om intressanta, mer avancerade delar i min tjänst. Hade också berikande möten med kollegor från andra håll.

Under helgen var jag också ute och reste, privat, för att träffa goda vänner i Stockholm. Hade dessutom turen att få trevligt sällskap på bussen från Kapellskär.

Förutom morgonskrivandet läser jag nu böcker om skrivande, lite från och till. Även dessa ger mig skrivinspiriration och påminner mig om vikten av att hålla igång skrivandet, oavsett form. Återkommer kanske till temat vid senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar