tisdag 26 februari 2013

Fotonördigt

Borde gå och lägga mig, men lika bra att skriva lite för jag ändå lite uppe i varv ännu. Efter franskalektionen ikväll har jag fått iväg några mail och pratat med en kompis. Och parallellt fört över foton från både kameran och mobilen till datorn.

I morse gjorde jag den där nördiga grejen igen, att jag tog kameran med mig och stannade på vägen till jobbet och fotade de vackra himmelfärgerna. Både igår och idag har himlen varit fin och färggrann på morgonen. Vi har fått se en hel del av solen delvis under dagarna. Däremot var det temperaturmässigt lite av en chock igår morse, bland det kallaste på Åland denna vinter. Vi hade -8 grader hos mig igår på morgonen, efter den vårkänslorväckande halvljumma söndagen.

Ibland tänker jag att jag fotat dessa vyer i min nuvarande omgivning så himla mycket under de åren jag bott här, att ingen idé att ta med kameran ut. Ändå blir det så olika resultat under olika årstider, delar av årstider eller tider på dygnet. Vet inte hur många foton jag har på lilla kapellet ovan till exempel... ;) Lite utmaning är också att hitta nya motiv och vinklar.

Börjar nog komma ner i varv lite, så ska väl göra ett försök att göra mig redo för sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar