måndag 18 april 2016

Äntligen tillbaka - och förhoppningsvis i fortsättningen med ;)

Äntligen tar jag mig för och skriver några rader. Har varit på gång och tänkt så många gånger. Tanken har aldrig varit att ta någon paus från bloggskrivandet. På nåt sätt rann veckorna - som så småningom blev månader - iväg. Det har varit en tokhektisk och tuff vinter på många sätt och vis. Mer än jag mäktat med, men har trots det kört på och försökt orka så gott det går. Då och då har jag ändå tänkt att jag skulle vilja skriva ett inlägg. Men den långa pausen kanske delvis har hämmat att komma till skott. Men nu så, ett försök...

Hur och var borde jag börja? En resumé om tiden som gått och händelserna, kanske? Vet inte ännu. Konstaterar att det här nog fortfarande - trots att det hunnit bli år av bloggande - känns som en övningsblogg för mig. Ett sätt att öppet våga ge ut mina skrifter men samtidigt utan att skylta om det; att skriva i det fördolda utan att tala om för hela bekantskapskretsen och folk utanför den att jag är här. Förhoppningsvis är det ett sätt att bli modigare och så småningom kanske jag kan utveckla intresset till något mer... Vi får se :)

Jag har faktiskt fortfarande kvar några låneböcker hemma, som är utlästa men som jag velat skriva något om här. De ligger i köket, medan jag sitter bekvämt i vardagsrumssoffan, så det får jag återkomma till. Böcker som jag gärna rekommenderar andra att läsa och som jag kanske själv vill skriva ner som komihåg för mig själv.

Jag har egentligen inte så höga ambitioner med det här inlägget. Jag kunde inte somna, så när jag klev upp bestämde jag mig att nu sätter jag hit något. Då blir det förhoppningsvis naturligare att fortsätta en annan dag inom en SNAR framtid ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar