lördag 9 juli 2016

Diverse fixanden och motionering apropå senast :)

Skrattar lite, när jag läste de sista raderna på mitt förra inlägg :) Det var himla bra påminnelser... Jo, nu har jag varit frisk ett tag. Jag funderar om jag fått så mycket gjort hemma. Rätt flitig har jag nog varit. Det har behövt fixas en hel del annat som fått gå före vanliga städningen - med vanliga menar jag det där underhållet, dammsuga, tvätta golv och badrum.

Idag var jag till exempel iväg och köpte en ny vattenkokare. Köksgrejer går sönder på löpande band, nästan. Min stavmixer, en lite rejälare sort, hade tyvärr inte så lång livslängd, mer än att garantin hunnit gå ut ;) Men istället för att snabbt behöva fundera vilken sorts ny jag ska köpa, fick jag den ena av min mammas mixers (eller hur ordet nu blir i plural). Så en tur till hennes ort fick det bli tidigare i veckan, vilket var trevligt för att träffas och umgås också.

Förra helgen när jag skulle få besök fick jag äntligen vardagsrumsbordet tömt på alla dessa ryskapapper från förra läsårets kurser. Det var så himla mycket som hopat sig som skulle sorteras och sättas in i pärm, så det orkade jag liksom aldrig ta tag i. Men nu är både köks- och vardagsrumsbordet "framgrävda". Köksbordet röjde jag inför midsommaraftons besök :)

Och faktiskt har jag hunnit vara på spagymmet två gånger inom en kort period. Ja, lite fart har jag fått också för att jag fortfarande har ett antal gånger kvar tills tiokortet (kortet är dock i armbandsform...) går ut i slutet av månaden. Jag och en kompis brukar ofta gå tillsammans, vilket är så mycket trevligare än ensam, eftersom vi brukar gå både på gymet och sen efter det vistas i spadelen med alla bassänger, ångbastu och vanlig bastu. Det är alltså ett hotell här i närheten som har de där anläggningarna.

I veckan var jag också på parkyoga för första gången. Fick nys om det efter att förra och tillika den första gången hade varit. Som tur var det fint väder och yogan var bra. Men vad hysteriskt mycket folk. Jag ska verkligen ta mig dit lite tidigare nästa gång för att inte hamna så superlångt bak. Dock var ledaren väldigt bra på att illustrera vad man skulle göra, så att även vi längre bort kunde se vad hon gjorde. Hon gick också runt ibland och instruerade, så att vi även ibland kunde höra henne :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar