lördag 25 november 2017

Relationstrubbel men trevlig fredag

Apropå förra inlägget så var förkylningen rätt så påtaglig under mitten av veckan, men sen igår kväll känns det bra. Skönt, för jag kunde då delta i bastuyogan idag och efter det simmade jag. Det är en sån skön start på helgen. Efter simningen brukar jag basta vanligt också :) Jättemilt väder har det varit idag, sju grader var det på dagen. Så än så länge har inte de nya dubbdäcken på cykeln behövts egentligen, men det är väl bra att de nu sitter på, för förr eller senare brukar det ju bli behov.

I eftermiddags blev jag lite sötsugen och funderade om jag hade något gott hemma. Då slog det mig att jag ju inte hade packat upp tygkassen jag fick med mig på en jobbmässa häromdagen. Bland alla broschyrer där låg diverse choklad och kolagodisar som jag plockat på mig från de olika stånden :)

Den här veckan har för mycket negativ energi gått åt till en rörig personrelation. Att jag ska ha så svårt att koppla bort tankarna på en människa som inte är värd dem. Det är bara så många olika funderingar som jag inte kan släppa. Hur kan man få en viss (jättepositiv) bild av någon och av den connection man får tillsammans men sen en totalolik och nonchalant bild efteråt när man inte ses? Varför ska det vara så svårt att sen fejsa en på ett ärligt sätt? Jag kan bli så totalsårad och förstörd av det, så att jag bara ältar och inte kan släppa. Den känns nästan sjukt att tappa kontrollen så. Jag har en del att lära mig om attityder. Har aktivt försökt att länka bort till annat, men oftast med mindre lyckade resultat.

Ska nog ta och - trots allt - försöka varva ner för läggdags. Borde få en massa administrativt gjort imorgon. Tyvärr kom det jätteviktiga beslutet, som jag väntade få förra fredagen, först idag. Därför kom jag sent igång med en annan ansökan, som hade varit onödig att lägga tid på om beskedet hade varit positivt... Sånt är livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar