torsdag 16 februari 2012

Ett par rader fr Indien

Det blir inte sa frekventa besok till datorn for mig, men nu behovde jag kolla upp logistallen i norra Goa, dit jag hoppas komma ivag under helgen. Ar lite hangig av forkylning, sa jag planerar resandet utifran orken.

Agonda, dar jag ar nu, ar ett jatteharligt stalle. Lang, vacker sandstrand. Inte for packat med folk. Jag bor precis vid stranden. Galler nog dock att skynda sig hit om man vill uppleva sodra Goas strander innan exploateringen okar... Indien ar ett trevligt land att resa i, ar mitt intryck hittills.

Det ar inte helt olikt Thailands strandstallen (dar jag var 2003 senast) det jag hittills sett av Goa. En stor skillnad ar dessa kossor som finns lite overallt, pa beachen, pa gatorna - nagon har jag t.o.m. sett i en restaurang ;) Har finns ocksa forutom oss utlanningar aven inhemska turister. Dessa och lokalbefolkningen samsas om stranderna med oss.

Det ar ett ganska tufft satt att resa, sa som jag gjort och gor. Transporterna fran norr och hit pa tag, samt att soka boenden vartefter. Har i Agonda borjar det val kannas som att jag borjat landa mer, och kommit ikapp med somnen. Det ar val typiskt att en forkylning da slar till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar