lördag 9 juni 2012

Teknikfrustration och Helsingforsnostalgi

Pust och stön - ska det va så himla svårt att föra över bilder från en mobil till en dator??! Jag har aldrig haft problem med sånt med tidigare mobiler. Med min nya Nokia Lumia lyckas jag bara få över dem till Sky Drive och allt vad det heter, men inte till vanliga filer i själva datorn. Hade tänkt sätta in bilder hit också, men just nu är jag rätt lost och tålamodet tryter... Åtminstone fick jag över musik från datorn till mobilen, så lite framsteg i alla fall.

Hmm. Man ska väl inte sätta sig och skriva så här, när man är arg och upprörd. Hade från början tänkt att skriva om helt annat, men den inspirationen vet jag inte om den finns kvar nånstans... I alla fall börjar det klarna ute något efter en helmulen och fuktig dag. Lite ljus i tillvaron försöker jag hitta i mitt tillstånd.

Morgonutsikt från hotellet i Helsingfors
Skönt med helg och ledighet - och att vara hemma. Inga resor i sikte närmaste tiden. Jag var i Helsingfors i början av veckan, på en jobbkursresa, dit jag behövde ta mig redan i söndags. Denna gång hann jag tyvärr inte så mycket mer än själva kursen, som i sig var väldigt givande. När jag vandrade mot hamnen i det vackra solskenet i den mysiga storstaden, tänkte jag att här vill jag stanna. Hoppas på att få mer tid där framöver. Förra och förrförra året hade jag fler resor dit än vad jag haft i år.

Idag har jag äntligen inhandlat en ny stavmixer, efter att ha varit utan en fungerande en tid, sen min förra la av. Så nu lagas det smoothies i det här hemmet återigen :)

Idag är det förresten självstyrelsedag här. Massor med evenemang på gång. Det gråa vädret har dock inte frestat mig ut, mer än promenaden till Elgiganten. Ikväll ska jag dock ut på stan. Det börjar snart bli dags att hoppa in i duschen. Timmarna bara flöt iväg, när jag donat vid datorn. Äventyret med nya mobilen fortsätter - med lite framsteg i taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar