tisdag 15 januari 2013

Litterär inspiration och restrött...

Måste bara skriva ner lite, för det har varit en väldigt inspirerande kväll. Har precis promenerat hem från stan i mysigt snöväder med trevligt sällskap. Efter en tuff arbetsdag har jag som kontrast haft en jättetrevlig träff med en litterär kompis. Vi har varit på konstuställning och sen på ett fik och pratat om en massa inspirerande teman - litteratur, skrivaridéer, företagande, mm.

Igår kom jag ihåg varför jag är rätt trött på resor. Har haft en väldigt trevlig och mysig helg i min gamla hemort, men jag är ofta så väldigt trött efter själva resandet, vilket följde mig hela dagen igår och känns av ännu idag. Denna helg blev resorna till Sverige tidsmässigt längre också, när Roslagsbåtarna inte gick. Dessutom var ankomsten hem på söndagkvällen rätt sen. Det var ändå värt det. Hade många trevliga återseenden med goda vänner och gamla körkamrater. En tidig kväll idag, så kanske jag är tillbaka till normalitet imorgon... :)

Såg en intervju med Patrik Lundberg, som skrivit boken Gul utanpå, på kulturnyheterna igår. Författaren är adopterad från Korea, och han åkte till Korea för att söka upp sina biologiska rötter. Jag blev intresserad av att läsa hans bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar