måndag 3 februari 2014

Plugg, film och Runeberg...

Rundar av dagen med några bloggrader ännu... Min ambition var att ha en riktig flitdag idag - och likaså flitvecka i övrigt med - med full fart i pluggandet och lite annat fixande. Jag läste rätt flitigt under förmiddagen, litteraturhistoria. Efter att ha varit iväg på promenad kombinerat med ett par ärenden hade jag svårare att hålla koncentrationen. Så kvällen känns mindre effektiv, trots att jag suttit länge vid datorn med samma uppgift framför mig. Uppgiften varvades med tv-tittande och telefonsamtal... Det är deadline imorgon. Två av tre delar fick jag dock klart.

På tv intervjuades 101-åriga Dagny, som är Sveriges äldsta bloggare. Härligt att se en så gammal person så pigg och alert. Hon hade till och med tillfrågats om att hoppa in och undervisa andra pensionärer om datorer, vilket hon hade gjort under en termin. Underbart :)

Igår såg jag en mysig film, Den gröna cykeln, som utspelar sig i Saudiarabien. Det var en fin film om en tuff och modig, smart liten tjej, som envist och målmedvetet tog sig fram i livet trots kulturella motstånd. Sen på eftermiddagen fick jag besök av två vänner, som hade med sig hembakta runebergsbakelser till fikat, jättegoda. Vi kollade på deras vackra semesterbilder från exotiska delar av världen. Längtar till varmare breddgrader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar