fredag 31 januari 2014

Vogue och primitivt skogsliv

Livets kontraster. Sitter i soffan och slötittar på en tv-dokumentär om modetidningen Vogue. Mode, vackra människor, kläder, yta... Fotografiskt inspirerande.

Igår fastnade jag och började titta på videosnuttar om en kille som flyttat ut i en liten stuga i skogen utan el, rinnande vatten eller andra bekvämligheter. Christoffer Thörnlund Johansson heter han. Jag såg en intervju med honom på tv, som var lite kort, så jag fortsatte kolla mer via datorn, för det verkade så intressant. Det som först skulle bli ett experiment på ett år, visade sig bli ett liv han gillar och vill fortsätta med. Jag började sen läsa lite på hans blogg, där man kan läsa om bland annat en snöskovandringsplan. Det var dock en äldre version av blogg, och han verkar dock ha övergått till en ny blogg redan förra året. Den nyare har jag inte hunnit läsa ännu, och inte så mycket av den gamla heller. Där fanns dock mycket intressant, som jag vill återvända till...

Nu har Skavlan kommit igång. Måste koncentrera mig... Författaren Ester Roxberg är första gäst tillsammans med sin pappa Ann-Christine (som tidigare varit Åke). Det vore intressant att läsa dotterns bok om det. Det var en artikel om det i lokaltidningen i min gamla hemort tidigare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar