torsdag 2 januari 2014

Avslutade kapitel och nytt år

"Man måste alltid veta när en fas har nått sitt slut. Genom att sluta cirklar, stänga dörrar och avsluta kapitel lämnar vi bakom oss de livsfaser som redan är över." Inledningen här är en fri översättning och förkortning av ett citat av Paulo Coelho. Texten kommer ursprungligen från romanen El Zahir, men jag hittade citatets spanska översättning i min fina årskalender för 2013. Citatets andemening passar rätt bra för mig just nu.

För första gången på tre år har jag inte fått en Paulo-Coelho-kalender i present. Det gör dock inget, för jag fick en fin femårskalender i julklapp. Mina Coelho-kalendrar kommer jag även fortsättningsvis ha glädje av trots att de inte är årets. De är så fint illustrerade och innehåller många tänkvärda citat. Jag har också skrivit en massa positivt från mitt liv i dem.

Hamnade i ett trevligt skypesamtal till Tyskland som blev runt en timme långt, så jag tror jag rundar av mitt skrivande här för ikväll. Ser hur som helst fram emot ett nytt år med nya möjligheter, som jag hoppas kunna ta tillvara på bästa sätt. Fortsättning följer ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar