söndag 12 januari 2014

Vinter och trevlig helg

En riktigt lugn, skön och trivsam söndagkväll har jag här hemma. Nerbäddad under en filt sitter jag på soffan, och har precis kollat klart på en dvd. Det var en fransk film, Min ungdoms kärlek är den svenska titeln. Den var rätt så bra. Julstjärnan lyser ännu i fönstret och jag har tända ljus här och där. Hemmet börjar se lite mer beboeligt ut, till slut. Efter en enormt hektisk höst har jag lyckats rensa bort en massa papper och tidningar etc., som hunnit hopa sig. Det känns väldigt befriande och jag trivs allt bättre i mitt hem nu.

Ute har vi vinterväder, sen ett par dagar. Det är ett par minusgrader och ett tunt snötäcke. Det lyser upp vackert både dag- och kvällstid. Jag har varit ute och promenerat både igår och idag. Igår kom till och med solen fram, vilket är sällsynt hittills denna vinter. Helgen har varit väldigt trevlig med besök från huvudstaden kombinerat med träffar med andra vänner.

Jag har nu, i slutet av veckan, fått det sista resultatet för höstterminens studier. En stor lättnad är det, att alla kurser nu är avklarade och med rätt bra omdömen dessutom. Nu vet jag äntligen att jag har en pluggfri vecka framför mig, innan den nya terminen börjar. Den sista omtentan skulle ha varit nästa vecka lördag annars...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar