fredag 26 december 2014

Vit jul och musikmagi

Än en gång konstaterar jag vad musik är magiskt och fantastiskt :) På tv har de visat nån jubileumskonsert för The Beatles, som tydligen varit i Los Angeles i januari i år. Där uppträdde, förutom Paul McCartney och Ringo Starr, en massa toppkändisar med gamla Beatles-låtar. Jättefint var det. Musiken varvades med gamla tv-klipp. Programmet avslutades med Hey Jude, där till slut hela publiken sjöng tillsammans med alla artister. I publiken sågs en hel del kändisar och bland Beatles-anhöriga kände jag igen Yoko Ono och troligen Lennons yngsta son.

Har idag återvänt hem efter en mysig och lugn julhelg med familjen. Åkte buss dit och tillbaka genom vackert snöklätt vinterlandskap. Lagom just före jul fick vi äntligen snö på riktigt, så att det stannade - tredje gången gillt. Det kom bara ett fåtal dagar innan julafton, sån fin tajming efter en så gott som snöfri höst och vinter. Jag har njutit av promenader i vintervädret.

Jag insåg också på väg hem till min nya hemort att det nu var första gången som jag återvände hit. Jag har alltså inte varit bortrest någonstans under dessa cirka fem månader som jag bott här. I mitt liv är det väldigt sällsynt med tanke på hur det sett ut de senaste fyra-fem åren innan flytten hit. Jag märkte också, när jag skulle packa inför julresan i måndags, att jag inte hittade allt jag behövde. Jag som haft sån rutin på vad som ska med inför varje färd. I nya hemmet har inte alla grejer fått rätt plats ännu, och framför allt har inte jag längre koll på vilken plats vissa grejer fått överhuvudtaget... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar