lördag 27 december 2014

Egen välbehövd hemmatid och vinterpromenad

Åh, vad jag njuter av att ha egen tid. Å ena sidan känner jag mig rätt tråkig som inte tar mig ut på nåt socialt, vilket jag också kan sakna. Samtidigt behöver jag tid för mig själv efter några sociala juldagar  med familjen och innan det en fullspäckad termin med täta pluggdeadlines och många stora körevenemang. En del av den här "egna tiden" går också till att komma ikapp med ogjorda "borden". Det är rätt ok, så länge jag även får in trevliga saker i programmet :)

Jag fick ett paket från utlandsvänner, som jag traskade iväg till posten för att hämta idag. Vid det laget visste jag visserligen ännu inte vad för paket jag hade att vänta mig. Njöt stort av att promenera den cirka en halvtimme långa promenaden i 5 minusgraders vinterväder med sol och snöklädda marker. Jag har långt till posten. Vägen dit går bland annat genom den stora Kuppisparken, som jag upptäckte under senhösten. Eller jag hade sett på kartan att den finns just där, och hade också åkt förbi den. Men när jag första gången gick eller cyklade igenom den såg jag att där finns en sån minitrafikpark för barn, med trafikmärken och allt, och fåglar bakom stängsel. Nu har de fina julbelysningar också. Borde gå och fota någon kväll.

Väl hemma har jag lagat mat och diskat i lugnt tempo utan att behöva stressa någonstans. Lagade rotsaker med fetaost i ugnen, som blev jättegott och räcker även till imorgon och eventuellt övermorgon också. Skönt att slippa laga mat varje dag... ;)

Jag har lyssnat på en massa musik av vitt skilda slag, både från cd-skivor och Spotify. Samtidigt har jag gjort lite lättare grejer som har med mina studier att göra. Det går dock lite trögt, men bör bli gjort...

I paketet var det för övrigt raggsockor, vilket är så välkommet i mitt kalla hem. Jag går ofta med dubbla sockor här ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar