lördag 3 januari 2015

Film och hemmalugn efter nyårsresa

Slappadag hemma i soffan efter lite kringflackande igen. Efter några dagar i huvudstaden återvände jag hem igår, för att på kvällen ta emot vänner på besök. De åkte vidare under tidiga eftermiddagen idag, och jag tog mig hem via affären efter att ha vinkat av dem. En filmeftermiddag med gofika kändes som rätt passande när jag kommit hem.

Tempelplatsens kyrka i Helsingfors,  beläget inne i ett berg.
Efter filmens slut var soffan full med använda näsdukar som jag lagt omkring mig. A Shine of Rainbows hette den fina och berörande filmen, som jag tyckte mycket om. En föräldralös trasig pojke fick en ny familj, vilket inte var helt okomplicerat. Vet inte om jag idag var på extra känsligt humör, för det inte många filmer som får till så här mycket gråt... ;) även om jag kan vara lite känslosam. Det var väldigt vackra vyer och färger i filmen, som för övrigt även ingick i handlingen.

Försöker nu fortsätta att ha en lugn och fridfull kväll, för imorgon är det tänkt att jag ska sätta full fart med pluggande. Jag fick lite gjort under bussresan igår och på ditvägen i tisdags, och lite grann under mellandagarna, dock inte fullt så mycket som tänkt. Men har gjort en massa annat kul, som förgyllt tillvaron. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar