fredag 16 januari 2015

Uppsatsvåndor och isbanor

Börjar dagen med lite lättsamt skrivande innan jag ska försöka få upp full fart med min uppsats. Igår var en sån enormt trög dag, då jag hittade på allt annat än det jag egentligen behövde göra... Det blev därmed också en massa onyttigt ätande och fikande, många vändor till köket. Ändå började dagen så där sunt och nyttigt, med lite yoga innan frukost och en promenad efter det...

Vilka isbanor många av gångvägarna är nu, förresten. Helt hemskt. Ibland har de sandat väldigt bra, men igår var hela gångbanans bredd ett rent islager, den rundan jag gick. Hann ångra flera gånger att jag gick just den vägen, för det var svårt att hitta bra "vägkant" på sina ställen. Det fanns heller inte något sätt att gena till en annan rutt, eftersom ån går längs den sidan dit jag i så fall hade behövt gå ;)

Min dygnsrytm är jätteknäpp emellanåt. Trots väldig trötthet somnade jag inte igår, så jag hamnade att läsa till väldigt sent. Just nu ser jag till att läsa romaner som tillhör en av mina läskurser, så åtminstone blir det lite nytta gjort dessa nattliga timmar. Därav sen start på dagen idag.

Trots att jag egentligen fick ytterst lite konkret gjort med uppsatsen igår - jag är i en jobbig fas då min analys av min undersökning ska börja formuleras - insåg jag i morse när jag vaknade att mentalt har jag nog lyckats bena ut en del, trots att inga framsteg syns på wordfilerna ännu... Så därför vågar jag vara lite optimistisk om att få mer på pränt idag.... Men först lite kaffe och macka :)

Och lite nytta har jag förresten hunnit med redan idag, nämligen bokat tandläkarundersökning som jag funderat på den senaste månaden... Så länge behöver det inte ta för mig i vanliga fall att komma till skott, men på en ny ort har jag velat lyssna runt lite vart man bör gå och så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar