torsdag 22 januari 2015

Filmkväll efter inlämnad uppsats

Äntligen en ledig slappakväll... Jag har tokkämpat med att få ihop en tillräckligt bra sammanhängande kandidatuppsats, som idag vid lunch skulle vara klar till opponenten. Det har blivit några superkorta nätter emellanåt. Igår skulle jag bara fixa klart några delar av den ännu efter körövningen. Det drog iväg till klockan fyra i morse... Sen behövde jag ha väckarklocka till 8-tiden för att ännu hinna det sista. Pust. Fick ihop den. Det har dock varit osunt intensiva lite över tre veckor. Att det ska behöva hopa sig så. Som tur är det stundvis väldigt roligt och intressant, mellan de där kämpiga stunderna då det känns att jag inte får ihop nånting. 

Jag har sen några veckor tillbaka en bunt dvd-filmer från biblan. Det har inte blivit så mycket film under uppsatsarbetet. Yoga, kör och promenader har jag dock pausat med ;) Och lite tv ibland... Jo, så idag såg jag i alla fall en lite mysko film, Running with Scissors. Så pass mysko att jag höll nästan på att stänga av den i början. Gav den ändå en chans, och den var inte så dålig ändå. Såg sen att den nog baserar sig på Augusten Burrouhgs personliga memoarer, eller hur det nu uttrycks på filmfodralet. Såg också att det fanns extramaterial, när jag redan tagit ut filmen. Jag brukar gilla att kolla på sånt.

Nu vore det verkligen dags att plocka bort julprylarna. Jag har inte vågat tända stjärnan ett tag nu, men den hänger kvar. Senast imorgon ska den bort, och porslinstomtarna och sånt. Julgran har jag aldrig haft, så så farligt är det inte med dessa mindre julsaker. ;) Idag unnar jag mig att inte behöva anstränga mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar