söndag 25 januari 2015

Skön romandag efter dagsresa

Jag går in för att denna dag ska vara så trevlig och behaglig som möjligt, med mycket avkoppling. Det behöver jag verkligen efter de senaste veckornas tokintensiva pluggarbete. Dock har jag lyckats förena nytta med nöje i form av "nöjesplugg". Jag började förmiddagen med sund smoothiefrukost, och därefter kaffe, samtidigt som jag satt i soffan och läste en jättebra roman - en sån man inte kan släppa ifrån sig - som ingår i en av mina kurser.

Fick verkligen slita mig ifrån boken för att ändå kunna ta mig ut och gå, som jag också ville göra. Efter promenaden fick jag äntligen efter en tids framskjutande damsugning och golvtvätt gjort. Visst tog det emot lite, men jag peppade mig till det genom att påminna mig om hur bra det brukar kännas efteråt. Och faktiskt går det ju hyfsat fort bara man kommer igång :)

Tanken är att fortsätta med den bra romanen under kvällen. Inte bara tanken utan det är nog ett behov också ;) Jag är egentligen inte alls något deckarfan, men den här är jättebra med många dimensioner. Jag kom igång med den då jag under en bussresa igår satt och läste två timmar i sträck. Annars håller jag på med en tegelstensbok också, men den är förstås på grund av sin storlek mest lämpad för hemmaläsning. Nu får nog deckaren bli färdigläst innan tegelstenen står på tur.

Igår var jag iväg till huvudstaden, en heldag. Resorna gick jättebra, fast jag på fredagen tänkte att hur ska jag orka resa, när jag varit så trött efter uppsatsarbetet. Det har dock varit välbehövliga pausdagar och resan blev ett trevligt distansinslag. Hade en träff där med mamma och vi besökte en svag och sjuk morbror på ett sjukhus. Efter det besökte jag vänner som jag umgicks med resten av dagen. En stor fördel med att göra en dagsresa är att slippa fixa med packning och så. Räcker med en mindre väska, vilket underlättar det hela - tänker jag, som varit på resande fot en stor del av mitt liv.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar