fredag 23 januari 2015

Julen borta, även här ;) och första steget till jobb

Nu är äntligen julsakerna bortplockade... som jag haft på mitt "samvete" ett tag - samvete mot mig själv snarast för ingen annan drabbar det ju. Såg i vissa grannhus att det faktiskt hänger en stjärna här och där ännu, så jag är i alla inte den sista som varit pinsam i så fall ;) Av bara farten fick jag tvätt tvättat också, så nu hänger det på tork och jag unnar mig en soffstund.

Det har varit en jätteskön och lugn dag. Kom upp ovanligt tidigt, jämfört med min halvtokiga rytm som blivit på sistone. Har mest suttit i soffan och läst en bra roman, som dessutom tillhör en av mina litterära kurser. Så lite nöjesplugg har jag fått gjort i lugnt tempo :)

En bra grej idag var också att jag faktiskt ringde ett första samtal för att höra mig för om sommarjobb. Det är just det företaget jag helst av allt vill till, dessutom. Fick ett bra samtal med en rekryteringsperson där, och ska snart följa upp med epost. Jag måste snarast uppdatera min meritförteckning. Jätteskönt att bara ha tagit första steget nu. Vissa dagar kan jag ha motstånd för den här typen av samtal, men idag var "moodet" helt rätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar