lördag 17 januari 2015

Mjukisplagg och paus innan jobbstart

Ännu en lite sen startad dag. Men jag satt dock till ca 0.30-tiden i natt och jobbade med min uppsats. Det blev en mycket mer produktiv dag igår än i förrgår. Hoppas jag fixar att hålla samma tempo och effektivitet resten av helgen. Börjar med att pausa - innan ens dagens jobb påbörjats - med fika innan jag sätter igång ;) Jag har faktiskt varit ute och gått i alla fall.

Det blir väldigt mycket mjukisplagg när jag vistas hemma en stor del av veckorna. Språkstuderanden har ju ofta mycket självstudietid i förhållande till lektionsantal. Så i tisdags när jag skulle gå på terminens första seminarium njöt jag riktigt av att klä mig "normalt". Jag trivs dock i mjukt även då, så det blir ofta kjol eller klänning med leggings. Känns friare än byxor ;) Jag försöker ändå tänka till lite även här hemma, att jag efter promenader faktiskt byter om långkalsongerna till leggings och underställströjan till något vettigare, så att det inte helt blir pyjamasstuk över det hela.

Helkonstig vinter då temperaturen växlar mellan strax under noll och lite över. De senaste dagarna har vi haft 5 plusgrader, så nu är den senaste snön bara fläckvis kvar. Isbanorna på gångvägarna återstår, så även idag var det bitvis problematiskt att gå.

Just nu vet jag inte om jag börjar bli så där pinsamt sen med att ta bort julstjärnan och adventsljusen. De lyser ju upp hemmet så mysigt. Idag har jag för första gången låtit bli att tända dem. Får se om jag tar mig tid till att plocka bort dem nu, eller om det ännu får vänta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar