torsdag 21 juli 2011

Svammel från soffdjupet

Det är en av dessa kvällar då man sjunker ner i soffan och inte orkar upp igen. Det har varit en gråmulen dag, då det regnat från och till - mest förstås just då jag cyklade till och från jobbet... Men det funkar med regnställ. Lite varmt och kvavt dock, men jag är glad att det inte är tolv grader, som det lika gärna kunde vara så här års också. På radion spelas den här hiten som Take That hade, i vintras om jag minns rätt, efter sin återförening. De var med på Skavlan en kväll i alla fall, Robbie Williams och en kille till. Vilken koll jag har på namnen - kan varken namnet på låten eller på den andra medlemmen. Hoppas jag åtminstone fick gruppnamnet rätt. Man rör ju lätt ihop alla dessa pojkband som ploppade upp tätt efter varann, när det nu var, femton år sen kanske... Jättebra är låten i alla fall.

Eftersom jag saknar energi just nu, tänkte jag pigga upp mig med att ta fram lite sommarvyer i form av foton. Med risk för att det skulle bli lite svammelnivå på detta, började jag ändå skriva. Ville kombinera bilderna med lite text. Jag brukar påminna mig själv ibland om att "hamstra" mysiga minnen och intryck. Idag är en sån dag, då det är läge att plocka fram några av dem. Minnen av nätter i norra Finland, där mörkret aldrig kom. Avkopplande bastubadande. Semester, inga tider att passa. Trevligt sällskap.

Lite annat läge är det nu. Det finns flera anledningar till att min energinivå är låg. Det har varit ett par hektiska arbetsveckor direkt efter semestern. Många deadlines att hålla på kort tid. Därtill kom en förkylning, som dragit ner krafterna rejält, så att man insett sina begränsningar. Så nu gäller det att hitta de här ljuspunkterna i "mörkret". Musik, som jag lite var inne på ovan, brukar ju pigga upp också. Det kommer det att vara stora doser av här på ön den närmaste veckan, då Rockoff-festivalen kommer igång imorgon. Ska försöka hämta lite energi där också. Hoppas på lite glada och positiva inlägg om det framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar