torsdag 8 september 2011

Harmoni efter en bra dag

Åh, jag har en sån nöjd-med-livet dag, så jag bara måste dokumentera en del av den :) Sitter på soffan, avslappnad och tillfreds. Det är tyst och lugnt - endast köksklockans tickande hörs. Värmeljus tända, både i fönstret och på bordet framför mig. Härligt att den säsongen kommit igång, hemmamys under mörka kvällar. Har laddat upp med te och mackor. Köpte ett nytt grönt te, ekologiskt, citrus-kamomill-blandning. Skulle visst vara avstressande dessutom. Den effekten klarar jag visserligen bra av ändå just nu... Jag ska ha en tv-kväll med Babel, och sen läsa lite.

En anledning till denna totalt lugna sinnesstämning är att jag direkt efter jobbet fick bli ompysslad i form av ansiktsbehandling och ryggmassage i en spamiljö. Fick ligga och njuta där och lyssna på lugn musik med lite naturljud i bakgrunden. Jätteskönt var det. Arbetsdagen flöt på bra också och jag hade en lyckad lunchrast. Jag skulle bara in och handla ett batteri, så kom jag ut från gallerian med två snygga klänningar. Perfekt tidseffektiv shopping för en som gärna använder tiden till annat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar