lördag 1 november 2014

Mera kärlek och frisörer

Det slog mig efter mitt förra inlägg att jag hade lite mer och säga om mina teman där, så det kommer nu så här några dagar efteråt... :)

På tal om temuggar jag fått av fina vänner så var inte det det enda när det gäller fikaredskap med kärt tema. Jag fick ju också en söt hjärtformad tekula och jättegott te av ännu en god vän med partner, som hunnit besöka mig i nya hemmet. Jag blir så glad varje gång jag tar fram dessa presenter, när jag vet vilka jag fått dem av :) Ännu lyckligare är jag för att de kommer hit och besöker mig, och det får man jättegärna göra även utan presenter. 

Angående frisörtemat tänkte jag lägga till att min nöjdhet inte alls var för nån dramatisk ny cool frisyr jag kom - eller ville komma - hem med, utan bara en uppfräschning genom att ha fått slitna toppar bortklippta och den ursprungliga frisyren "återställd". Ungefär det var tanken och poängen med frisörbesöken i Nordirland med, som jag skrev om senast. Skillnaden var bara att de gångerna kom jag därifrån men ny frisyr båda gångerna - fast jag varit hos två helt olika frisörer... Så kan det gå.

För övrigt måste jag tillägga att det mesta därutöver under min termin i Nordirland, inklusiver resor i republiken Irland, var i det stora hela väldigt positivt. Frisörbesöken var bara lite äventyrliga parenteser i vardagen där... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar