måndag 27 oktober 2014

Muggar med kärlek och frisördilemman ;)

I dessa dagar hopas det i snar takt muggar i diskhon. Dels blir det mer fikande när jag är hemma mycket, men nu när jag fryser i lägenheten dricker jag nog extra mycket varm te även därför. Jag har flera gånger funderat att jag borde ta på mig såna fingerlösa handskar, som jag inte var helt säker på var de ligger efter min flytt hit. Nu gick jag precis nyss faktiskt och letade på ett möjligt ställe och där fanns de faktiskt. Så nu har jag ett par grå handskar, såna med bara en tumflik, öppen i fingertoppen, och stort hål för de övriga fingrarna, så det går bra att skriva ändå - och lite värmer det förstås... ;)

Jag hade i planerna en hel eftermiddag och kväll av plugg. När jag för ett tag sen fått klar en inlämning tappade jag dock farten helt. Vet inte hur jag ska få upp den igen, så jag tog mig en kopp te, tände lite värmeljus runt om i det redan mörka hemmet, och tänkte skriva några rader. Just det, vintertiden kom ju igång igår, så på så vis mörknar det visserligen fortare. Idag tror jag ändå att det blötmulna vädret mest är orsaken till den tidiga skymningen.

På tal om fika och muggar, så har jag dels innan flytten och dels efter den fått nya muggar av fina vänner. En var i avskedspresent och tillverkad på ön jag flyttade ifrån. Den har en fin text och hjärtan på. De andra presenterna har vänner haft med på sina besök hit till nya hemmet och orten, även de utvalda med eftertanke <3 Så fikandet från dessa är positivt för mig på flera plan.

Jag har ju ofta under sommaren och hösten tagit upp olika saker om min flytt. Ett dilemma har jag löst idag, kan man säga. För första gången var jag och klippte mig här i nya hemstan, efter att länge funderat över vart jag borde gå. För många är nog inte det någon big deal, men jag har vissa jobbiga erfarenheter av det, bland annat från en utlandstermin. Jag har sällan hemlängtan när jag vistas hemifrån. Under en termin i Nordirland var de enda gångerna jag längtade hem de två gånger jag varit hos frissan - olika båda gångerna. Idag gick det dock jättebra. Håret både känns bra och ser bra ut :) Dit vågar jag mig fler gånger. Dessutom hade studeranderabatt, ett extra plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar