torsdag 2 oktober 2014

Längre ner på fixalistan...

Har just lagt ner pluggandet för dagen och kvällen. Det har hunnit bli rätt många timmar även om jag tog en paus i eftermiddags, då jag fick fikabesök. Jag får en hel del gjort, både med studierna och de diverse projekten med hemmet. Däremot förblir vissa saker framåtskjutna hela tiden, när jag aldrig kommer så långt i pricka-av-listan.

Jag hade tänkt att få bilservice fixat innan det blir så kallt att man behöver skrapa rutor och ta sig iväg i kylan. Jag har dock inte lyckats få bra rekommendationer om någon förmånlig verkstad. Eftersom min bil är så gammal, ser jag inte det som nödvändigt att välja en dyr märkesverkstad. Däremot har jag både väldigt bra och väldigt dålig erfarenhet av billigare verkstäder, och skulle därför vilja få tips om någon som borde vara bra.

Det börjar snart bli dags för hårklippning. Jag är en sån som oftast är trogen och går till samma frissa år efter år. På min förra ort fick jag testa några gånger innan jag hittade rätt. Jag bävar lite för det igen. Har ingen aning var jag hittar en frissa som passar mig här på nya orten... Det finns säkert jättemånga bra, men jag skulle inte orka råka hamna hos en mindre bra nu innan...

En liten hemupdate igen. Är så nöjd och glad över min mysiga lägenhet, som steg för steg blir alltmer hemtrevlig. Dock fick jag ett litet bakslag idag - igen. Jag var så nöjd igår, när jag på vägen till körövningen äntligen köpte stålspikar, som enligt försäljaren skulle funka för tavelupphängning på betongväggar. Idag när jag skulle hänga upp den första tavlan i köket, funkade det inte alls. Spiken gjorde ett fult märke i tapeten, men började rätt så snart böja sig, när jag försökte spika in den. Testade med ännu en spik, hålet blev lite värre, och även den spiken böjde sig. Tröstlöst :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar