fredag 17 oktober 2014

En vecka full av glädjebubblor :)

Slänger ner några snabba rader, när jag nu har en liten lucka i programmet, och dessutom är på topphumör :) Solen skiner och de vackra höstfärgerna är det första jag ser när jag tittar ut genom mitt stora fönster här bredvid.

Härom året skrev jag i ett inlägg någonting om glädjebollar eller bubblor, som jag fått tips om att regelbundet se till att skapa och lägga in i mitt liv. Jag tror att jag numera är hyfsat bra på det - minns för övrigt aldrig om hyfsat stavas med ett eller två f... ;)

Denna vecka har känts som en allmänt glad vecka trots att jag igår hade en släng av den där paniken över att hur få ihop plugghelheten. Idag är jag coolare igen.

Jag har lyckats klämma in helt trevliga och delvis nyttiga grejer i min tillvaro, mellan intensiva studier. Ett par givande lunchträffar inom en vecka är rätt mycket för mig som ännu inte känner så många här. Givande yogapass och utmanande sångövningar har hört till den där utveckla-mig-själv-sidan av livet. Allt detta glädjeinslag, kan man nog säga.

Några kvällar har också avslutats med att se på någon film på tv. Har märkt att den avkopplingen också ger mycket, även bra distans till studiestressen. Har skrattat en del åt den mysiga, komiska Bridget-Jones-figuren - lysande spelad av Renée Zellweger - och hennes singelbravader i jakten på romantik.

Ska snart iväg på nya äventyr nu under kvällen, vilka jag förmodligen får anledningen att återkomma om. Så fortsättning följer säkert... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar