onsdag 22 oktober 2014

Vinterbävan, administration och jobbfunderingar

Är bra slut nu efter en givande körövning och mindre behaglig cykeltur hem. Temperaturen ute är nog just över noll om ens det - och det är bara oktober ännu. Tänkte under färden att hur ska jag ta mig igenom vintern? Borde bo vid sydligare breddgrader... Man glömmer bort hur hemskt det kan kännas trots att man vistats här i Norden bra många vintrar ;) Som tur var dagen ändå solig, så innan mörkret var det trevligare att cykla.

Idag gick halva dagen bara till en massa administration. Nästa vecka börjar höstterminens andra period, och jag får flera nya kurser som sätter igång - och många påbörjade fortsätter. Idag har jag sökt info, och sökt folk per telefon och mail då jag inte hittat infon. Vissa svar har kommit, andra väntar jag ännu på. Det gäller att veta var jag ska vara, vilken litteratur som behöver införskaffas. Till den kurs som jag hittade infon för har jag gjort en hög med beställningar till biblioteket - eller listan är nog snarare lång, däremot kan jag se en hög av böcker framför mig som jag sen får hämta. En hel del läsning för bara en fempoängskurs...

Sen var jag på en jättebra grej på eftermiddagen. Universitet tillhandahåller service kring sådant som har med jobbsök att göra, och det ordnas olika temadagar. Idag kunde man gå och få synpunkter på sin meritförteckning. Det tog jag chansen och gjorde, för mallen som min baseras på är rejält gammal. Den visade sig ändå fungera helt bra än idag. Fick en massa givande tips för ändringar också, och annat att tänka på inför jobbsök. Det som var lite nedslående var svaret på min fråga om jobbläget inom det jag är intresserad av :( Men men, det gäller väl att tro på det man eftersträvar, så ordnar det sig nog alltid. För övrigt vet jag inte heller om jag ännu lyckats snäva in mitt drömjobb tillräckligt, även om jag tror mig veta inom vad den finns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar