lördag 4 oktober 2014

Bok- och matmässa

Den vackra soliga dagen har nu övergått i mörker. Efter att mest ha vistats inomhus i en mässhall hann jag ut på en liten promenad tidigare ikväll. Det är nu den där perioden när det gäller att hinna fota de fantastiska höstfärgerna. Det mesta av solskenet hade hunnit försvinna till kvällens promenad, så det får bli en ordentligare fotosession en annan dag.

Jag är väldigt trött efter en lång dag på bokmässan. Kom hem med ett par kassar fulla, dels broschyrer och sånt, dels matvaror. I samband med bokmässan hölls en stor matmässa, så jag fyndade lite bland mässerbjudandena. Lokalproducerad honung, en kasse bröd, De hade också Åländsk ost, som jag är så förtjust i. Det fanns en ny sort, som jag köpte. Det fanns massor med olika sorters prova-på att äta och dricka, vilket var trevligt.

Den mesta tiden var jag dock på själva bokmässan. Jag åkte dit så att jag var där till öppningsdags, och jag hade prickat för en massa grejer i programmet. Tyvärr överlappade flera av de jag ville se. Något inslag råkade jag dessutom glömma bort där i vimlet, där vi trängdes fram och tillbaka mellan de olika delarna i de stora lokalerna.

Bland favoriterna var den alltid lika trevliga och roliga Mark Levengood, som intervjuades. Hans skildring av skojiga livshändelser väckte en hel del skratt bland publiken. Bland humorn rymdes förstås även livsvisdomar. Han poängterade vikten av att komma ihåg att se allt det positiva vi har i tillvaron. Att välja det perspektivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar