måndag 20 oktober 2014

Om fredagsnyheterna så här efteråt

Idag har jag varit enormt trögstartad. En sån dag då man nästan bara vill ge upp ambitionerna. Ska snart ta en promenadpaus, och sen får det bli lite mer allvar av det hela... Behöver få en del plugg gjort ännu. Lite har jag gjort idag, men mest har tiden gått till annat. Det hänger faktiskt ett torkställ fullt med kläder här bredvid, så en del nytta har ändå åstadkommits.

Kom på att jag ju tänkt skriva lite om fredagens nyheter i mitt liv, då jag skulle iväg på vissa grejer för första gången. Efter rekommendation av en vän kom jag äntligen iväg på ett kettle bell-pass. Det hade krockat med annat flera veckor på raken innan det. Vissa av träningspassen jag provat på under hösten har varit lite avskräckande, så jag hade kanske inte förväntningarna helt på topp. Positivt överraskande var det ändå ett väldigt bra pass. De flesta av oss var där första gången, så ledaren gick igenom allt väldigt grundläggande. Dit kommer jag definitivt gå fler gånger. Dessutom behöver jag verkligen träna upp armkrafter och över huvud taget stärka de övre delarna av kroppen. Som så ofta när det gäller finska finns det även för kettle bell ett eget namn, nämligen kahvakuula, som betyder ungefär 'handtagskula' :)

I bostadsområdet där jag bor ordnas det regelbundet olika aktiviteter för oss boende. En hel del intressant har det varit, så jag har många gånger haft lust att hänga med. Dock har det alltid sammanfallit med annat. Så det andra, för mig nya, jag gjorde i fredags kväll var att delta i en filmkväll som ordnades i föreningslokalen. Vi såg en gripande film från 80-talet, The Killing Fields, som var väldigt bra. Vissa hemskt otäcka scener dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar