söndag 19 oktober 2014

Positiv fas :)

Vilken bra helg det har varit, trots att jag inte gjort något jättemärkvärdigt. Jag har sovit ut på morgnarna, välbehövligt, och fått en hel del plugg gjort. Dessutom har jag kommit vidare några steg med lite hemmafixanden. Igår packade jag bort sommarskor, sommarjackor och schalar från hallen, och tog fram vintervarianterna istället. En packlåda från flytten hann jag tömma också. I och med dessa donanden hittade jag äntligen flera plagg som jag saknat en tid :)

Rent allmänt funkar livet just nu, efter perioder av mental berg- och dalbana känns det riktigt bra. Förstås återkommer vissa dalar då och då, men jag upplever dem inte så långvariga eller allvarliga. Trots en regnig och grå dag har mitt humör varit på topp idag. Jag har haft ett par trevliga telefonsamtal med vänner från ön där jag bodde förut. Jag kombinerade också min promenad med att handla mat.

Just nu pausar jag lite med en film, men har annars haft ett himla flow i skrivandet av en inlämningsuppgift som jag så bävat för hela veckan. Jag kunde inte se hur jag skulle få ihop den mängd text som krävs. En del har det krävt, men oväntat bra har det gått ändå. Ska snart försöka göra klart det sista, för att kunna maila in den ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar