torsdag 16 oktober 2014

Hemröran gör sig påmind...

Slötittar på en halvknäpp komedi på tv efter en dag fylld av pluggande. En promenad- och matlagningspaus tog jag dock under eftermiddagen. Idag har det varit en av få soliga dagar denna vecka, kanske den enda hittills förresten. Det börjar närma sig vintertemperaturer nu, och tyvärr är det kallt även inomhus i nya lägenheten. Hoppas värmen kommer igång bättre snart, annars blir det till att införskaffa ett extra element.

Filmen tog slut nu, så jag borde väl börja varva ner och snart lägga mig. Dagarna går så oändligt fort. Jag har lyckats skapa ett smärre studiepapper-bok-pärm-etc-kaos här i soffomgivningen. Det är flera kurser som jag försökt hinna jobba med parallellt, och därtill hämtat hem ytterligare böcker från biblan igen. Så det har hunnit hopa sig lite... Ska försöka snygga till här i helgen. Tanken har varit att ha vardagsrummet som en harmonisk del av hemmet.

Livet i nya lyan innebär diverse letanden efter saker rätt frekvent. Har redan glömt vart jag lagt vissa uppackade flyttsaker och kläder. Hopplöst. En del kan också ligga i någon av de lådor som ännu inte packats upp. Nyss dök ett par väldigt användbara kontorssaker upp, som jag saknat ett tag, när jag letade efter något helt annat. Rörigt värre emellanåt, även om det mesta faktiskt vid det här laget har kommit på plats. Gäller bara ibland att komma ihåg vilken plats... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar