tisdag 30 september 2014

Möbelmontering och hopp igen :)

Pustar ut i soffan efter en flitdag och kväll. Jag hade en lång dag på universitet, där det krävdes mycket aktivitet under flera av lektionerna. Det blir allt trevligare ur den sociala aspekten, när jag lär känna kursare och lärare allt bättre vartefter. Totalhängig på grund av förkylningen cyklade jag sen hem vid femsnåret. Det behövdes dock bara en kaffe och mackpaus och jag fick upp farten igen.

Söndagkvällens tröstlösa feeling har ikväll vänts till glädje och hopp :) Det jag bävade för att det skulle bli ett segdraget långprojekt, typ montera upp en stol i taget då och då, för att hinna allt annat som ska fixas just nu, vändes till en seger. Med lyckat resultat fick jag ihop alla stolsdelar på alla fyra stolarna ikväll, och hyfsat fort dessutom. Lite tungt var det bitvis att skruva där det var motstånd och jag fick ta i massor utan att ha ett bra grepp om den lilla otympliga insexnyckeln. Nu ser köket jättemysigt ut - om man inte tittar bortom nya bordsetet mot diskbänken... Kan ju inte hinna riktigt allt ;)

Tvättade köksgolvet och rullade ut en ny matta, som jag först inte visste om jag gillar - köpte den på mitt smakråds inrådan (öppet köp gäller ju). Nu tycker jag den ser fin ut. Hoppas den gör det även i dagsljus imorgon ;) Jag insåg också där under monteringsprojektet att vad avkopplande det är att dona med sånt praktiskt som omväxling till all teori och hjärnverksamhet i mitt liv :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar