fredag 5 september 2014

Nöjesplugg i sommarvärme :)

Vilken fantastisk dag jag har haft. Det har varit härlig sommarvärme flera dagar på raken nu, vilket också hållit i sig de senaste kvällarna. Eftersom jag inte haft några lektioner varken igår eller idag, har jag passat på att sitta ute i min trädgård och läsa, endast pluggrelaterat alltså. Jag har läst lite teori som ingår i en skönlitterär kurs, men den mesta tiden har jag ägnat åt underbar romanläsning.

Jag påmindes av tiden då jag pluggade engelsk litteratur, och hur jag då konstaterade att wow, jag läser bra romaner och det är pluggande. Så kände jag idag också, när jag i stort sett sträckläste ut en ungdomsroman, Nörtti - New Game av Aleksi Delikouras. Både den och Härkönens roman, som jag nämnde i förra inlägget, är skrivna på så underhållande sätt. Vi får följa en tonårskilles funderingar och förehavanden. Just det sätt funderingarna skildras är väldigt bra i båda verken. Har fått skratta högt flera gånger :)

Gick iväg på en kvällspromenad förut. Förutom lite soffslappande hade jag sen tänkt diska bland annat - det har hunnit hopa sig till en rejälare mängd... Dock hamnade jag att försöka reda ut en del tekniskt strul, som jag tyvärr inte lyckades med :( Det tog både tid och energi, som jag gärna hade använt till annat så här en fredagkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar