måndag 8 september 2014

Träning efter jättelångt uppehåll...

Ikväll har jag gjort något som jag inte gjort på flera år, nämligen varit på gymmet. Och inte på vilket pass som helst utan spinning av allt, det som brukar vara så urkämpigt... Som tur är det ändå en "gren" där man faktiskt ganska lätt kan köra i sitt eget tempo, om man inte riktigt orkar hänga med i ledarens intensitet. Det var så jag gjorde idag, ingen ser ju vilket motstånd du väljer på din cykel...

Det stod i infon om passet att den nu vid terminsstart skulle vara lite lugnare. Det som är bra med spinning är att man blir rejält svettig även om man emellanåt kör sitt lite lugnare race ;) Så jag var ganska nöjd och belåten efteråt, även om jag säkert under passet såg rejält plågad ut emellanåt...

Det känns roligt att ha kommit igång med träning, även om det bara hunnit vara en enda gång så här långt. Jag har dock redan planerat in både yoga och ett annat slags träningspass till senare i veckan. Vardagen är här nu på riktigt efter sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar