onsdag 3 september 2014

Studier, nytt liv och lite ensamhet

Några rader för att varva ner i min, kanske inte hektiska men dock rätt omvälvande vardag. Fortfarande har jag haft och har en hel del praktiskt att fixa kring studierna. När jag i början av veckan tyckte att allt började ordna sig gällande min studieplan, visade det sig igår att flera av mina kurser krockar lektionsmässigt. Nu väntar jag ännu på mailsvar, ifall en av kurserna ändå skulle gå att genomföra... Dessutom fick jag höra igår att en av kurserna jag går kräver ytterligare deltagande i en annan kurs... Något fullspäckat verkar bli studiemässigt.

Jag har de senaste dagarna släpat hem högvis med litteratur, både teoretisk och skönlitterär. Började läsa en av romanerna i eftermiddags, en finsk modern klassiker Häräntappoase av Anna-Leena Härkönen, som jag även läste i min ungdom. Det gäller nu att sätta igång med full fart, men samtidigt också tänka ut en plan, så att tiden fördelas mellan de olika delkursernas uppgifter.

Idag var jag på första körövningen med min nya gospelkör. Det verkade lovande, och det känns kul att vara igång med sången igen.

När jag kom hem och satte på tv:n gick det just en tysk deckare. Deckargenren är ingen jag så gärna varken läser eller tittar på. Tänkte dock återigen att det blir bra med lite språkbad för mig. Åh vad jag skulle vilja använda mina språkkunskaper mer. Idag började jag på en översättningskurs som verkar jätteintressant.

Jag känner mig lite ensam, när jag inte tillhör någon klass på samma sätt som på mitt förra universitet. Vi hade också så himla trevligt och skojigt ihop med både studiekompisarna och lärarna. Lite nostalgi... Det är inte helt okomplicerat att flytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar