måndag 1 september 2014

Trött av studiefixande och ännu lite tv

Har sjunkit ner i soffan och undrar om jag nånsin orkar upp igen ;) Jag är helt utpumpad av allt det nya. Har idag varit runt hos en hel del olika personer för att få tillräcklig info om viktiga detaljer kring mitt kommande studieår. Nu börjar jag till slut se fungerande lösningar på det som verkade så ovisst ett tag.

Man kan nästan få bilden av att jag skulle vara orutinerad och osjälvständig när det gäller studier, men det är helt tvärtom. Jag har omfattande studier bakom mig, och brukar kunna vara väldigt självgående. Det är bara så annorlunda system för mig på ett nytt universitet just nu. Förutom all infoinförskaffning har jag också varit runt och ordnat bibliotekskort. Ett på mitt universitet och ett på stadsbiblan plus att jag registrade det förstnämnda även på stadens andra universitet, så att jag kan använda servicen där också. Jag fick väldigt bra och trevlig info av bibliotekarierna.

Det har nu blivit att jag ofta sätter på tv:n när jag sitter i soffan, mest för att jag nu har en :) Lätt blir det ju att man fastnar i nåt program när man egentligen tänkt göra annat. Igår kväll såg jag slutdelen av den urmysiga filmen Forrest Gump, där jag snyftade med i de berörande scenerna. Den råkade vara på när jag satte på tv:n. Har sett filmen flera gånger tidigare.

Tidigare under gårkvällen hade jag vänner på besök. Då passade jag på att visa foton via nya tv-skärmen. Nu när man inte längre har foton så mycket i album, är det ett bra sätt att visa dem. Via laptoppen har det inte blivit av speciellt ofta att jag visar foton. Snarare då att jag sätter ut dem på Facebook eller mailar över till någon. Så än en gång konstaterar jag att min nya tv har ett brett användningsområde - mycket mer än jag hade anat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar