söndag 21 september 2014

Hemma igen efter körhelg

Kom hem i eftermiddags från ett givande körläger i utkanten av staden, ute på landsbygden i skärgården. Det var en intensiv helg med mycket sångövning och trevligt umgänge i en mysig miljö.

Trots trötthet tvingade jag mig iväg till stans centrum, rätt så snart efter hemkomst. Min nya hemstad har någon årlig jubileumsdag, så det var diverse aktiviteter på gång. Det var gratis inträde till en massa museer, varav jag gärna hade besökt flera om tid och ork hade funnits. Jag var i alla fall på det historiska Apoteksmuseet, efter att ha uträttat ett par andra ärenden. Passade också på att hämta några beställda tidskrifter på biblan.

Efter cykelturen till stan var jag tvungen att sova en liten stund. Satte dock väckarklockan på ringning för att inte helt snurra till dygnsrytmen. Efter det och lite mat var jag äntligen redo att packa upp och sätta igång min för ett par veckor sen inköpta bluray-spelare. Mit planerade bluray-tittande fick dock konkurrens av tv-program. Som tur är det två veckors lån på filmerna från biblan, så jag hinner ännu titta på dem också... :)

Började just undra vad det är för oväsen - hos grannen, trodde jag först. Rätt så snart förstod jag att det var stadens fyrverkier. Jag kunde se lite av dem ändå till min balkongtrappa. Det smäller fortfarande, men jag återgick nu till soffan och en begynnande tv-film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar