måndag 22 september 2014

Plugg och höstregnig dag

Oj, vad dagen har rusat iväg igen... Har fått en hel del gjort, men som vanligt återstår en del av det planerade ännu... Tröttheten från helgens intensiva körläger har hållit i sig. Det blir inte riktigt samma sömnkvalitet när man delar rum med andra. Jag unnade mig att få sova länge i morse, och dessutom behövde jag sova en stund på eftermiddagen sen också.

Det har varit en regnig dag, men jag tvingade mig iväg på en promenad som jag kombinerade med att gå via biblan, brevlådan och mataffären (den som ligger snäppet längre bort än de närmaste här). Ett tag var jag dock på väg att vända hem, när jag vid ett tidigt skede började bli blöt om jeansen. Jag hade mina nya (snygga) gummikängor, så fötterna höll sig torra. Regnjacka och paraply hade jag också. Regnbyxor hade varit ett vettigare val än jeansen, för det blåste så kraftigt, så en massa vatten från paraplykanten blåste rakt mina ben. Handskar hade behövts också - nu har jag plockat fram ett par inför morgondagens cykelfärder - vilket jag ännu inte hade hunnit ta fram inför säsongen. Ändå kämpade jag mig envist framåt, med ett paraply som jag fick hålla hårt i och som emellanåt vände sig ut och in... :( Kände på hemvägen hur de vid det laget helblöta byxbenen riktigt drogs neråt av vattnets tyngd ;)

Sen har jag hållit mig hemma resten av dagen. Mest läst litteratur för mina kurser. Började förresten dagen med att till morgonkaffet läsa i en av ungdomsromanerna, som ingår i en skönlitterär kurs. Jag var för trött och seg för annat direkt efter att ha klivit upp, så det var ett smidigt och trevligt sätt att ändå få plugg gjort. Jag började läsa den boken i helgen, det lilla jag hann i någon paus och innan läggdags på körlägret. Tror att jag kanske nu avslutar dagen med att läsa lite till i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar