torsdag 18 september 2014

Livet på nya orten framskrider

Hemmet börjar se alltmer hemtrevligt ut. Sovrummets nya mörkläggningsgardiner hänger nu på plats, och har en fin färg som nästan matchar rönnbären här utanför :) Underbart att få sova i mörker igen... En vägghylla har fåtts upp i vardagsrummet.

Börjar få grepp om vissa av alla nya låtar i min nya kör. I helgen har vi körläger, vilket förstås kommer innebära intensiv övning. Det blir nyttigt, och dessutom trevligt att lära känna körmedlemmarna bättre. Har samtidigt skrivit ut noter här nu. Typiskt nog tog bläcket slut just, så jag får fortsätta imorgon... Hade varit skönt att ta allt på en gång. För trött att byta patronerna nu.

Även denna vecka har jag släpat hem diverse litteratur från de olika biblioteken för mina kurser. Jag lånade också hem två bluray-filmer för första gången. Utökade mitt tekniska liv med en bluray-spelare häromhelgen. Däremot har jag ännu inte hunnit packa upp den... Sån full rulle med mitt liv på nya orten. Så himla mycket som ska organiseras och administreras. Sen borde man hinna plugga däremellan också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar