söndag 14 september 2014

En trevlig, avkopplande fixa-dag :)

Några varva-ner-rader innan läggdags... Har fått en hel del gjort trots att det egentligen var ännu fler saker på "agendan". Plugga var bland annat något jag inte hann, förutom att jag tog en fikapaus ute i solen och läste i en av kursromanerna en stund. Dagen har känts bra och avslappnande trots att jag till största delen varit igång med olika fixanden. Det sommarfina vädret bidrar stort till mitt positiva "mood".

Jag har idag lyckats ha en ganska lugn attityd gällande studierna trots att jag har massor jag borde göra. Att jag nu har hittat bra idéer för min kandidatuppsats är nog en stor anledning till lugnet. Har ännu inte bestämt om inriktingen blir lingvistisk, kulturell eller litterär, men tar inte alls någon stress av det. Jag tänkte också att wow, vad härligt att jag får ägna mig åt det jag tycker är så himla intressant, språk och skrivande. Jag har nog inte under de senaste veckorna riktigt kommit ihåg att uppskatta det, då jag haft så himla mycket praktiskt fixande med allt möjligt. Det gäller att inte glömma bort det som faktiskt är roligt i tillvaron. Behöver påminna mig själv om att ha lite lättsammare attityd till saker och ting...

Efter frukosten - rätt sena - var jag till affären och handlade mat, även med det i åtanke att jag får besök både i morgon och under veckan, båda gångerna från ön :) Har också försökt städa lite. Skrivbordet ser nu hyfsat prydligt ut och en massa pluggpapper från runt om i vardagsrummet ligger nu i en pärm. Helt färdigstädat blev det ännu inte, men jag får ta lite imorgon också. 

Under kvällen har jag stekt plättar samtidigt som jag diskade. Sen blev det filmen Bridesmaids på teve, en lättsam ok-bra film. Fick äntligen också lite småhål fastsydda. Det har länge legat en hög med diverse plagg på väg att sys - typ handskar, strumbyxor, en byxa där knappen fallit av - här i vardagsrummet, så nu har den minskat. Med så många par strumbyxor och leggings som dök upp under min flytt, borde jag nog verkligen inte behöva sy ihop hål. Har dock svårt för att kasta bort plagg som annars är i bra skick förutom något litet hål... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar