måndag 29 september 2014

Myshelg, Mumin och lite hemfix

Har precis druckit upp en muggfull varm glögg. Försöker samla kraft inför några studieuppgifter som ännu återstår att få klara ikväll. Jag och en kompis tjuvstartade med glögg i helgen, så jag har ännu kvar i flaskan. Lite tidigt kanske - min idé var det inte ;) - men på Ikea hade de även julpynt framtagna redan. För övrigt är jag förkyld och hängig, så all varm dryck gör nog gott. Det har hunnit bli kaffe och ingefärste med örtdroppar tidigare under dagen plus diverse vitaminer. Varvar nässnytande med insmörjning av det smått nariga näsområdet...

Jag hade rätt bra fart med en skriftlig inlämningsuppgift tidigare under dagen, som jag fick klar. Efter laga-mat- och äta-paus tappade jag dock farten totalt. Har sen duschat och satt igång en tvättmaskin.

Efter gårdagens strul med köksbord, som jag skrev om i förra inlägget, hade jag nästan glömt bort lyckan över att äntligen ha köpt och fått upp en taklampa i sovrummet. Dessutom var den superlätt att få upp :) Den var inte bland de högsta priona i ordningen efter flytten, men ju mörkare det började bli allt tidigare, desto mer hade jag hunnit börja sakna en.

Jag hade en trevlig helg annars med en vän, då vi varvade fikamys, sightseeing, promenad etc med att fixa grejer för mitt hem. Nu har jag med lite smakråd ännu en gång, bestämt hur tavlorna ska upp i vardagsrummet. Det har varit en process med att tidvis bestämma sig. Idéer jag tänkt har sen visat sig inte vara så bra, när jag väl haft en till person här som kunnat hjälpa till och se hur de ser ut på väggen. Måste ännu bara införskaffa spikar för rätt typ av vägg...

Vi var i mysiga Nådendal i helgen, som jag visade för min besökande vän. Från gamla stan gick vi över till ön där Muminvärlden är. Vi var båda glatt överraskade att man kunde traska in i Muminområdet och se sig omkring. Vet inte om de hade stängt för säsongen, eller så var vi ute för tidigt på morgonen innan öppningsdags... Det var stängt men grindarna var öppna. Det ligger väldigt naturskönt. Vi gick och tittade på de söta husen. Härligt väder var det också. Solen hade precis börjat värma i den tidiga höstmorgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar